söndag 9 juni 2013

Vasa

Nu är jag tillbaka nere i Ekenäs efter  några otroligt sköna dagar uppe i Österbotten. 
Bodde de 2 första dagarna i Malax, varav Vickan var med den ena. Hade mitt första inträdesprov (till lärare) på torsdag och jag tyckte det gick jättebra. Nu får man bara hoppas att de gillade mig, haha.



På fredagen  hade jag och Vickan inträdesförhör tillsammans i Novia. Hon sökte till socionom och jag till hälsovårdare, sjukskötare och barnmorska. Även det inträdesförhöret gick bra.
Efter förhöret shoppade vi i stan en stund och åkte sedan iväg till Kaskö där vi skulle sova den sista natten. De vi bodde hos har just byggt ett nytt hus och det var verkligen suprfint. Mitt drömhus. 
































Krista Siegfrids hem i Kaskö


Imorgon börjar jag sommarjobba på Kårkulla boende. Heldag imorgon, natt på tisdag, ledig onsda, torsda och fredag. Skön början. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar