tisdag 17 december 2013

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Emilia
 
Det går till såhär:
1.Berätta 11 saker om dig själv
2.Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
3.Man ska själv hitta på 11 frågor som de man utmanar ska svara på
4.Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag och berätta vem du har utmanat
OBS! Man får inte utmana den man fått utmaningen av
 
1.Berätta 11 saker om din själv
1. Jag studerar i Vasa till hälsovårdare
2. Jag har alltid bott ensam med min mamma, och jag har inga syskon
3. Jag älskar att spela fotboll
4. Jag är riktig gottegris
5. Jag lider av IBS
6. Jag tror på kärlek vid första ögonkastet
7. Jag är oftast ganska lat
8. Jag är urusel på finska
9. En dröm jag har är att jobba som volontär någonstans i Afrika
10. Jag har ett fadderbarn i Tanzania
11. Jag har allt för högra krav på mig själv
 
 
2.Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt
1. Är du städig eller råddig av dig? Oftast ganska städig
2. Favoritmat? Tacos, helt klart
3. Bästa barndoms minne? Det finns så många, men jag älskade att vara på min morfars sommarstuga!
4. Hur skall du fira julen? Lika som alltid :) Hos kusinen med henne och hennes föräldrar och morföräldrar och så är mamma förstås med! :)
5. Kaffe eller te? Gillar båda, men om jag måste välja så blir det kaffe
6. Bästa årstid? Sommar, även om alla årstider har sin charm
7. Vad är det bästa du vet? Att känna att man gjort något bra. T.ex. så hjälper jag ju mitt fadderbarn och hennes familj varje månad, det känns bra!
8. Egnahemshus, radhus eller höghus? Vilket är bäst? Trivs bra i höghus, så länge man har snälla grannar :) Men i framtiden vill jag gärna ha ett eget hus!
9. Vad skulle du göra om du vann på lotto 12 miljoner? Jag skulle inte sluta studera och jag skulle definitivt jobba i framtiden, men kanske inte heltid. Resa skulle jag göra ofta och så skulle jag nog ge en hel del till välgörenhet.
10. Vad gör du på din fritid? Umgås med vänner, tränar när jag har lust, shoppar ibland och ofta tar jag det bara lugnt och kanske kollar en film :)
11. hur tror du att ditt liv ser ut om 10 år? Då är jag hoppeligen skolhälsovårdare och jobbar i en lågstadieskola.  Jag hoppas jag har en sambo och kanske barn :)
 
3.Frågor jag utmanar dig på
1. Vad vill du jobba som/med i framtiden?
2. Vad älskar du att göra?
3. Något som du hatar?
4. Vad tycker du om julen?
5. Favoritfilm?
6. Var tror du att du bor om 10 år?
7. Är du nöjd med ditt liv hittills?
8. Vart går din drömresa?
9. Vill du gifta dig?
10. Hurdan är din drömkille?
11. Favoritlåt just nu?
 
4.Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag och berätta vem du har utmanat
 
(Läser inte 11 personers bloggar som har under 200 besökare per dag)
 
Jag utmanar:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar