tisdag 21 januari 2014

tacosoppa

Förlåt, nu håller den här bloggen på att bli en matblogg igen, vilket nog inte är meningen, men jag måste bara få dela med mig av receptet på tacosoppan som jag gjorde idag. Den blev supergod, och ni borde definitivt laga den, jag lovar att ni kommer tycka om den om ni gillar tacosmak.

För 4 personer 

Du behöver:
 1 stor lök
vitlök om du vill(jag använde inte vitlök)
majs (ca 4 stora matskedar)
1 röd paprika
olja
400 g maletkött
3 msk tacokrydda (tacomix, pulver)
5-8 dl vatten
1 köttbuljongtärning
4-5 dl krossade tomater

1. Stek maletköttet och löken i olja
2. tillsätt tacokryddan
3. sätt över i en kastrull, dit du sedan lägger tomatkross, paprika, buljong och vatten
4. låt koka 15 minuter och sätt sedan i majsen
5. klar för servering



Det här måste nog vara den godaste maten jag lagat sen jag flyttade hemifrån! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar