torsdag 23 januari 2014

torsdagskaffe och förlängt veckoslut

Slutade tidigt från skolan och for sen till Sweet vasa på kaffe med Josse. Kom just hem, och har hoppat in i min onepiece och i den tänker jag stanna hela kvällen. Tänker faktiskt vara duktig idag och göra lite skolarbeten istället för att bara sitta och se på film och serier som jag oftast gör när jag är hemma. 
Helg har jag nu också, även om det bara är torsdag. Som jag tidigare skrev ska en del av helgen spenderas i Malax och en del (mycket liten del dock..) framför datorn med skolarbeten. Har massa skolarbeten som ska lämnas in i slutet av februari senast. Nåja kan ju trösta mej med att i april och maj har vi 4 veckor praktik som jag inte behöver vara på eftersom jag är närvårdare, så då är jag ledig och får slöa och kanske jobba lite. I maj har vi endast en kurs, så vi har lektion ca varannan dag och de dagar vi har lektion så har vi endast en lektion... skönt på samma gång som det känns riktigt irriterande, skulle istället kunna ha alla lektioner efter varandra och få sommarlov 2 veckor tidigare
När jag kom hem idag väntade nyaste Veckorevyn på mej innanför dörren. Men inte bara en tidning. Nästan hela förra året (eller var det för 2 år sedan?) fick jag varje gång 2 likadana tidningar. Den andra tidningen gav jag alltid till Yassu, så hon fick ett års gratis prenumeration på VR! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar