tisdag 24 juni 2014

Fiskars

Idag har jag sovit länge och sen hängt med Vickan. Var körandes till bl.a. Halpa Halli där jag köpte min efterlängtade Juicer :) Mer om den i ett senare skede. Nu på eftermiddagen var vi till Fiskars en sväng, och for sen på kaffe till Abc. Kul så. 

Fick också en lite annorlunda fråga idag:
Jag har läst att du ska dra ur en tand och få tandställning, hur går det med tänderna?
Svar: Det är sant, jag har inte skrivit något om tänderna sen jag fick veta att jag skulle dra ut en tand och få tandställning. I slutet av december drogs det ut en tand på mig, och en vecka efter det fick jag tandställning, som jag har fortfarande och som jag hoppeligen slipper i höst eller vinter någon gång. Har haft tandställning genom hela lågstadiet och ännu på 7:an i högstadiet och trodde att jag aldrig mer skulle behöva ha. Men nej, där hade jag fel. P.g.a. av att man under högstadietiden märkte att jag har 2 mjölktänder kvar som det inte finns några nya tänder under så visste jag redan då att jag någon dag kommer vara tvungen att skaffa implantat. Nu när den ena tanden inte satt fast i någon rot längre, och dom var tvungna att ta ut den, så fick jag bestämma om jag ville ha implantat (alltså en fake tand) som skulle kosta ca 2000 € eller om jag ville ha tandställning som skulle dra ihop gluggen, och som skulle kosta ca 200 €. Så ni kan ju gissa varför jag valde tandställningen framför implantatet. 
Vissa dagar tycker jag att det är jättejobbigt att ha tandställningen eftersom den ofta skaver, men vissa dagar märker jag knappt av den. Och ingen ser knappt att jag har den, eftersom den är på nedre tandraden, så det är ju tur iallafall ;)

Nog talat om mina tänder :D
Ska nu kolla lite fotboll på tv innan det blir sovdags. Jobbar heldag imorgon, sen 2 kvällar och efter det semester. Så känns ju extra roligt att fara på jobb den här veckan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar