måndag 27 oktober 2014

chaga

Jag har nu under våren fått massa nya tips på vad jag skulle kunna testa mot min IBS. För en tid sedan åt jag ca 3 veckor en medicin från apoteket som hette Precosa, vilket var probiotika, som också Rela är som ni kanske känner till, men i en starkare form. 2 av de 3 veckorna mådde jag verkligen bra, men nu har jag haft mina dåliga dagar igen och vill testa något nytt. I början av hösten fick jag tips av Nicoline från klassen att testa Chaga te. Chaga är en svamp som på svenska heter Sprängticka. Teet är lite dyrare och jag köpte det på Punnitse ja säästä för 12 € (20 tepåsar). Från och med i dag ska jag dricka en kopp Chaga te nu 20 dagar framöver och hoppas på att det hjälper. Chaga sägs också vara bra mot trötthet och stärka immunförsvaret, men även förebygga cancer. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om. 
Håll tummarna för att jag om 20 dagar känner mig bättre och inte har lika mycket problem med magen längre :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar