måndag 13 oktober 2014

kvalmatch och skuminjektion

Kvalmatch. Pulsen 200 genom hela matchen. EIF herrar har nämligen haft sin första kvalmatch för att hoppeligen slippa till division 1. Matchen slutade oavgjort, 3-3. På lördag åker vi till Helsingfors för att se deras andra och sista kvalmatch och då är det ju inget annat än vinst som gäller. Håll tummar och tår! 
EIF damerna har även dom kvalat till division 1, där också matchen blev oavgjord.

Skuminjektion. Mamma fixade sina åderbråck i vintras (med skuminjektion) och idag var hon på efterkontroll. Då var jag med till sjukhuset, fick fara med in och då lärde sjukskötaren mig hur en sådan behandling går till. Superintressant och roligt att hon tog sig tid att visa åt mig. Och detta kan också förstås vara bra att veta ifall jag i framtiden i något skede jobbar på sjukhus :) 

Sen jag kom till Ekenäs på fredagen har jag också hunnit med bastubad, bakat äppelpaj, varit en sväng till Lojo och Karis, gått på loppis och så har vi köpt hem en Dolce Gusto kaffemaskin, inte illa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar