torsdag 22 januari 2015

fyllda paprikor

Tandläkarbesöket gick inte som jag ville.. så nu hamnar jag ännu vänta ca 1 månad före jag slipper tandställningen... 

Idag hade vi kort skoldag och efter det lagade vi ett arbete hos Iréne. Eller nja, vi var nog inte så aktiva. Blev nog mer prat egentligen ;) och god paj som Iréne bjöd på! 
Imorgon efter att jag varit på arbetsintervju till sjukhuset så ska jag och Iréne iallafall försöka vara lite aktivare än vad vi var idag. Ett kort arbetet ska vi väl klara av att få ihop? :) 


Testade idag ett nytt recept, som jag varken ätit i Vasa eller Ekenäs (eller någon annan stans) förut. 
Nämligen fyllda paprikor. 
Tog receptet helt från eget huvud och chansade på vad som skulle kunna vara gott i paprikan.

Här kommer mitt recept på fyllda paprikor:

Du behöver (för 2 personer):
2 paprikor 
400 g maletkött
1 påse tacokrydda
1 lök
majs
creme fraiche
riven ost

Gör såhär:
-Stek maletköttet och tillsätt lök och tacokrydda
-skär av locket på paprikan och sätt lite maletkött på bottnet, sen på med lite majs och lite creme fraiche och sen ännu ett lager maletkött (eller alternativt blanda allting till en röra)
-och sen på med lite riven ost
-sätt paprikorna i ugnen på 200 grader ca 10-12 minuter
KLART, och supergott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar