fredag 13 februari 2015

SOMMARJOBB!!

Åååh en såå bra fredag idag.
Fick idag morse veta att jag fått sommarjobb på Västra nylands sjukhus!!Är såå tacksam och glad för det. 
Kommer att jobba hela juni och nästan hela juli, sen kommer jag till Vasa i slutet av juli och flyttar. Blir kanske här hela augusti om jag får lite inhopparjobb antingen på sjukhuset eller Validia (eller både och). Sen kommer jag antagligen vara hemma i Ekenäs hela september och oktober och lite in på november eftersom vi har praktik som helst ska göras i hemkommunen, annars skulle jag nog säkert bli i Vasa. 
Om någon vet någon stor etta eller liten två i Vasa centrum som blir ledig i juli eller augusti så säg till :D
____________________________________________

Kom för en stund sen från stan. Blev en sväng till minimani, sen vidare till Loftet - en liten butik där det fanns allt från godis och pannlappar till ljus och handgjorda saker. Köpte en ny diskbortse (turkos förstås) därifrån och så fick jag välja fudge som Mona gav åt mig som vändagspresent :))
Efter det blev det kaffe och fastlagsbulle (med sylt) på 1 rum & kök.
Sen en sväng till ett loppis där jag fyndade  en fin, blommig topp. 




Nu har jag just fixat middag här hemma. Idag blev det kycklingfiléer, klyftpotatis och sallad. 
Nästa gång ni lagar kyckling och vill ha nån sås till så rekommenderar jag er att använda Arlas Curry-chili grädde. Verkligen supergott! Den är dessutom laktosfri. Jag försöker själv just nu hålla mig, så mycket jag kan, till laktosfritt för att se om min mage skulle må bättre av det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar