måndag 16 mars 2015

sweet & sour

Inatt har jag som sagt vakat på sjukhuset. Gick jättebra och kände mig faktiskt riktigt pigg hela natten igenom även om jag endast sov ca 1 timme igår kväll före nattskiftet.. Fick inte sömn helt enkelt... Men drack lite kaffe vid 11 tiden på avdelningen och sen hade jag massa energi hela natten. När jag cyklade hem från jobbet hade jag inte alls lust att gå och lägga mig.. Men jag måste nog ändå ha varit ganska trött eftersom jag vaknade först ca 14:30 nu på dagen. Är fortfarande trött så blir nog en lugn kväll hemma idag. Är ledig imorgon så får se vad jag hittar på då.

Dagens mat blev en favorit som jag åt nästan 2 veckor i sträck i Thailand. Kyckling med ris och sweet & sour sås. Om ni inte testat det så ber jag er göra det nu, såå himla gott :)

Du behöver (för 2 portioner):
Strimlad kyckling 300-400 gram (jag hade 300 vilket räcker bra till 2 portioner)
1, 5 dl jasmin ris
1/2 lök
1/2-1 paprika
2 påsar sötsur sås (100 g x2)

Gör såhär:
Skär lök och paprika och stek en stund före du tillsätter kycklingen och steker den ordentligt. När kycklingen börjar se bra ut så tillsätter du båda påsarna med sötsur sås och låter stå några minuter. Koka riset. 
Klart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar