torsdag 25 juni 2015

bilägare!!

Japp, ni läste helt rätt! Jag har köpt bil! En ford fiesta -07 :)
Ända sen februari-mars har det varit klart att jag skulle få just den här bilen jag fick idag. Det var meningen att jag skulle få den redan i slutet av april men det sköts fram till maj, sen till mitten av juni och nu först (på måndagen) fick jag se den och provköra den. Idag fick jag äntligen ta hem den och nu är den min :) Känns så konstigt men förstås superkul! Har länge drömt om att skaffa bil men har aldrig tänkt att jag påriktigt ska göra det när jag är såhär ung. Både i Ekenäs och Vasa bor jag centralt och skulle inte behöva någon bil men eftersom skolan i Vasa ligger lite utanför stan så kommer det vara skönt att kunna köra dit och inte behöva passa busstider hela tiden. Även att slippa tågåkandet mellan Vasa och Ekenäs kommer att bli skönt. 

Så.. här är den nu, min pärla :)



Igår kväll samlades vi med fotbollslaget i Gammelboda för att träna och äta. Började med en länk i skogen och fortsatte sen med fotboll en halv timme i spöregn!! ;) 
Efter det for vi till Kati och blev bjudna på supergod mat och efterrätt. 
En jättelyckad kväll med trevliga människor :)






Ikväll har jag hängt med Vickan :) Vi har förstås kört runt i stan med bilen, lyssnat på bra musik, varit en sväng till Karis och spelat kort. En kul kväll :) 

Imorgon kommer jag spendera hela dagen i Mylly med kusinen då shopping står på schemat ;) Hoppas på att hitta lite smått och gott som skulle vara kul att bära nu i sommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar