måndag 18 november 2013

bästa helgen på länge

Vet inte när jag skulle haft så roligt som jag hade den här helgen. Med ett superbra sällskap kan det bara inte bli tråkigt. Tanja, Vickan och Daniela kom hit på torsdagkväll (väldigt trötta efter jobbdag och lång körväg), då år vi lite kaka, drack glögg och gick sen och sova för att orka shoppa hela fredagen. Vaknade ganska tidigt på fredagen, vid 12 gick vi in till stan där vi shoppade några timmar. Har nästan alla julklappar färdiga nu så det är skönt. På fredagkväll åt vi tacos, spelade spel och såg på Idol. Mys. 
På lördagen körde vi till ett loppis där vi gick en god stund (och jag fyndade 2 guldiga dekorationsdynor), sen körde vi ut till Stenhaga där vi shoppade lite till och efter det var vi alla så slut så kom hem, åt lite mellanmål och började fixa oss för kvällen. Vid 19 gick vi till Rosso. Fick vänta 1 timme på maten, men det var det nog värt. Kom sen hem och fixade det sista för det bar av till Ollis. Dansade i ett sträck mellan ca 11 och 3. Sjukt kul. Skrev halsarna av oss och hoppade så att vi alla hade sjuka fötter efteråt. En kväll/natt man kommer minnas länge :) 
På söndag dagen körde mina underbara kompisar ner till södra finland... jag lagade lite skolarbeten och sedan gick jag till Josse där vi också lagade skolarbeten! 

Hade lång skoldag idag, men hamnade gå hem efter lunchen.. har sovit ca 2 timmar på 2 nätter så var supertrött och flunssig också.... Har nu vilat lite och känner mig piggare, men flunssan blir bara värre.. så får väl leva på finrexin nu några dagar. Åker ner till Ekenäs på onsdag och då skulle jag gärna vilja vara frisk... 

Hoppas ni orkade läsa allt. Här bjuder jag på en hel del bilder från helgen: (vickans bilder)

Torsdagkväll. 

Morgonmål. 












 Påväg till stan för att shoppa.
Kaffe på stan.

Fina flätor fick jag.

Spelkväll.

Tacos.


Flätning på gångs, men måste ju skåla emellan. 
Där på soffan ser ni också mitt loppisfynd (dynorna)


Lite förfest på lördagen.


Sminkning på gångs. 

Såhär fina lagade Daniela oss.








I väntan på mat på rosso.







Redo för utgång.



Ååh vilken härlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar