fredag 26 september 2014

hotellfrukost

Idag morse var det tidig väckning eftersom vi skulle på hotellfrukost till Radisson kl 8 med klassen. Jättegott och mycket att välja på. Och man blev minsann mätt. Jag tänkte äta lite saltigt när jag kom hem från skolan kl. 16 men var fortfarande mätt efter morgonmålet så tänkte att det kanske då var onödigt att äta. Nu (kl. är 7 på kvällen) så börjar jag känna mig lite hungrig och ska snart äta middag/kvällsmål, vad man nu vill kalla det! Det blir tacopaj, som jag inte ätit på evigheter. (Recept kommer senare)
Men det jag ville komma fram till med detta inlägg var att tänk hur många timmar man kan känna sig mätt efter att ha ätit ett ordentligt morgonmål. Det är nästan 12 timmar sen jag åt morgonmål och inte ännu heller är jag vrålhungrig. Förstås inte bra att bara äta 2 måltider på en dag men morgonmålet var nog mer som morgonmål + lunch ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar