tisdag 18 november 2014

fredag på en tisdag?

Svar på kommentar åt Mimi: Jaa helt konstigt. Men ändå känns de på något sätt som de var igår! Och jo.. en så hemsk och sorglig dag :'( 
___________________________________________


Känns precis som om det är fredag idag, eftersom vi är lediga imorgon. Kul att ha fredagsfiilis på en tisdag ;) 
Skoldagen var riktigt bra, mycket lärorik iallafall. Skolmaten var mindre bra. Och min mage var sämst. Har nu slutat dricka Chaga te, eller åtminstone ha jag en paus nu. Ska ha paus från alla sorts behandlingar nu och se hur jag mår, eftersom jag inte på länge haft en paus utan direkt jag slutat med någonting så har jag börjat med nästa "behandling". Chaga te fick inte min mage att må så mycket bättre under de här 20 dagarna jag drack det. Hade med jämna mellanrum riktigt dålig mage.
Jag har annars hittat en artikel på nätet om en intressant sak. Det handlar om IBS patienter som kanske inte alls har IBS. Eller det är ca 6 % av alla som (tror att dom) lider av IBS, Chrons och Ulcerös colit som egentligen har Pankerassjukdom, Pankreas är bukspottskörtel för er som inte vet :) Och jag hoppas ju innerligt att jag är en av de där 6 procenterna eftersom pankreassjukdom är lätt att behandla med mediciner. Eftersom det är en så liten procent som egentligen lider av denna sjukdom så brukar läkarna strunta i/"glömma bort" att undersöka bukspottkörteln och istället kanske ger en annan diagnos. Det som också kanske är problemet i detta fall, är att symtomen för alla dessa 4 sjukdomar är samma. 
Så jag har nu bestämt att under jullovet, i Ekenäs, besöka min läkare igen och fråga om han har något nytt tips/behandling åt mig (vilket han knappast har eftersom jag i princip har ätit alla mediciner, testat alla behandlingsmetoder o.s.v.) och på samma gång fråga om det kan vara möjligt om jag har pankreassjukdom och om det finns möjlighet för mig att få min bukspottskörtel undersökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar