söndag 25 januari 2015

sleepover

Hela helgen har varit såå bra. 
På fredagen började jag ju då med arbetsintervju som jag berättade att gick bra. På fredagkvällen blev det Ollis med Märta. En bra kväll med mycket dansas till bra musik :) Var hemma kanske halv 2 tiden och vaknade först 12 på lördagen. Så skönt att sova ut! 
Jag och Märta deltog dessutom i en tävling på Ollis. Man fick 10 ord och skulle skriva en dikt där de 10 orden skulle finnas med i. Vår dikt lät såhär:

Waddap Zäppin (en som jobbar på Ollis),har du det bra?
du ju öl och brudar runt dej ha!
Om vi bjuder dig att tequila dricka,

kanske hem du får en feelisflicka.
Du kan då dra henne till närmaste strand,
hoppas bá hon e så gammal att hon skrivit sin kand(i).
Sommar o sol,
 då åtminstone i nån pool,
du då naket
får pröva limbo på taket ;)

En väldigt konstig och oseriös dikt, men DJ:arna måste ha gillat den iallafall, för vi VANN!! :D 
Inte illa, haha!

På lördagen hade jag tänkt laga skolarbeten hela dagen med hamnade istället hos Märta vid kanske 15 tiden. Vi kollade en serie, Chicago fire, som var superbra, gick efter pizza på kvällen och så blev jag där övernatt. Så mysigt med en heldag + sleepover med en barndomsvän man alltid har roligt med. Kom hem från henne idag på dagen och har sen under hela kvällen lagat skolarbeten. Först med Iréne och sen ensam. En produktiv söndag alltså. 

Sen kan jag också berätta att jag blev intervjuad på fredagen i butiken. Av tidningen Pohjalainen. Det handlade om prissänkningen på livsmedel i butiker som pågår just nu. Tyvärr är jag inte så insatt i det hela, men svarade ändå snällt på några frågor och blev också fotad. Här är länken ifall någon vill läsa en mening om vad jag sade. Antar att resten av intervjun kommer i nästa tidning som kommer ut. Och ursäkta för att jag ser så sur ut på bilden :D  

Den här kommande veckan har jag bara skoldag på onsdag och resten av dagarna är fulla av program. De flesta lediga dagarna ska vi laga skolarbeten och läsa på tent med klasskompisarna, på tisdag ska jag försöka komma iväg till Ollis och på helgen blir det Malax :) 
Men imorgon ska jag också hinna med en annan rolig sak - brunch. Vi ska ha brunch hos Jenny med Iréne och Sofie och efter det studiecirkel. Superkul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar