måndag 30 mars 2015

kaffedejt

Morgontur stod på dagens schema. Snabbt var klockan 15 och jag fick cykla hem för att fort byta om och sedan direkt in till stan på kaffe med Mikaela. Mikaela är från Åland och studerar till sjukskötare där och vi träffades samma vecka som jag började praktiken eftersom hon gjorde en av sina praktiker på samma avdelningen som mej.
Satt 2 timmar på café och prata om allt mellan himmel och jord och kändes som vi hade känt varandra hur länge som helst även om det var första gången som vi träffades sådär på riktigt, om man inte räknar med det lilla vi pratat på avdelningen med varandra. Hon kommer vara i Vasa till slutet av maj och jag är säker på att vi kommer träffas mycket nu under våren:) 

Annars har jag inte så mycket nytt att berätta. Bara 3 dagar återstår av första praktiken och imorgon har jag utvärdering - lite nervöst men tror nog det ska gå bra :) Ni kan ju hålla tummarna för säkerhetsskull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar