måndag 23 mars 2015

pastasallad och vak

Nu har jag 2 nattskift framför mig, vilket jag tycker är helt okej även om det kanske inte alltid finns så mycket att göra på natten. Men har några uppgifter som vi ska göra under praktiken som jag tänkte ta itu med inatt :) 
Vaknade ca 11.30 idag morse och sen har jag också sovit mellan ca 15.30 och 17 - så månne jag inte hålls ganska pigg inatt iallafall :)

Har fixat lite pastasallad som jag tänkte ta med. Här är receptet. Men man kan ju variera jättemycket och i princip sätta vad som helst i salladen. 

Du behöver (för ca 3 portioner)
4-5 dl figurpasta (mängden kan förstås variera om du väljer annan pasta)
skinkstrimlor
frysta grönsaker, jag valde ärter-majs-paprika blandning
Perinteinen dressing, mängd enligt smak

Koka makaronerna och tillsätt resten av ingredienserna. Låt makaronerna svalna och grönsakerna tina före du äter :)



Tips:
Pastan smakar bäst tillsammans med varm batong och en kall Cola, haha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar