tisdag 9 juni 2015

mycket som händer

Evigheter sen jag bloggat sist - men har varken haft lust eller hittat tid för det. 

Sommarjobbet för min del började redan förra veckans måndag och ännu den här veckan har jag inskolning. Nästa vecka ska jag börja jobba självständigt vilket känns rätt så kul eftersom jag nu tycker att jag lärt mig det viktigaste, vet var det mesta finns o.s.v. Trivs superbra. Men svårt att inte trivas då det är så trevlig personal som tar hand om en och som får en att känna sig som en i gänget :)

I helgen åkte jag och mamma upp till Vasa för att flytta. Eller allt var egentligen redan flyttat till nya lägenheten när vi kom fram sent på fredagkväll. På lördagen städade vi min gamla lägenhet och på kvällen åkte vi till Malax för att fira Linda. Blev bjuden på goda kakor och trevligt sällskap förstås :) 
På söndagen var jag i min gamla lägenhet för sista gången vilket var lite tråkigt förstås eftersom jag trivts så bra där.. men nu har jag ju en ännu större och finare lägenhet så klagar absolut inte ;)

På söndagen körde vi hemåt igen, men via Ideapark för att shoppa en stund och sen vidare till Vanda för att kolla på EIF:s match.

Kan ju färdigt meddela att jag inte kommer att uppdatera lika flitigt nu under sommaren som under resten av året. Jobbet tar en hel del av min tid (vilket förstås är kul) och så ska jag hinna träffa kompisar där emellan. Idag ska jag dessutom på första fotbollsträningen på 2 år. Ska bli superkul och hoppas verkligen att det känns bra så att jag fortsätter spela under sommaren :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar