fredag 31 juli 2015

saknade Vasa

Den senaste veckan har det hänt en hel del både i Ekenäs och i Vasa. 
I Ekenäs spenderade jag de sista dagarna med Vickan och Emilia. Lite fotbollsträning hann jag också med + lite annat smått och gott. 
Bildtexterna får berätta resten. 

Med Emilia fixade vi grönsaksdipp och spelade kort hemma hos mej en kväll efter att vi tränat fotboll. Mysig kväll på alla sätt.  

Vi fortsätter i matväg.. 
Hängde en heldag med Vickan på stan och hos mig. Vi lagade hemlagade hamburgare...

 ..och på kvällen for vi på bio och kollade Ted 2. Inte kanske världens bästa film men ett perfekt avslut på en bra dag var det iallafall :)

Sista dagen, före vi körde upp till Vasa, hade jag sista arbetsturen och direkt efter det så for jag med Emilia och kollade på beachvolley. Efter det kollade vi en fotbollsmatch. Senare packade jag bara det sista till Vasa.

 På söndagen körde jag och mamma upp till Vasa. Var framme ganska tidigt så började genast packa upp alla saker. Så här mycket kaos var det i ett skede. Nu är allt dock upprett som tur :)

Utsikten från balkongen. 


På tisdagen var jag ut och festade med Märta och hennes kompisar (X3M kollegor) i min dösnygga(om ni frågar mig) klänning. Bilder på den får ni någon annan gång :) 
Blev en låång kväll (natt) som bestod av några timmar på Ollis och sen också efterfest. 
Kl. 6 på morgonen stegade jag in genom dörren och gick och sova. Var en superbra natt med andra ord :)


Igår fick vi gäster så då bjöd vi på glass, jordgubbar och maräng. 

Idag, efter att vi gått på stan några timmar och shoppat, åkte vi till Strömsö med gästerna och visade runt där lite. 



..och ikväll har jag varit på födelsedagsfest och firat den här snyggingen :)

Har alltså hunnit med massor på bara några dagar här i Vasa. Ska ju vara här nu nästan 4 veckor och har nu mest tänkt ta en dag i taget och inte planera så hemskt mycket men visst finns det vissa saker som redan är planerade. Som t.ex. utgång på lördag med 2 av mina saknade österbottningar och på söndag tänkte jag ta en tur till Närpes :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar