fredag 17 juli 2015

välförtjänt helg

Efter 5 dagar jobb i ett sträck tycker jag nog att jag nu är värd 2 lediga dagar innan sista jobbveckan kör igång på måndag. Helt sjukt hur de här veckorna på jobbet gått snabbt men har man roligt och trivs bra så är det ju så det brukar vara.. :)
Men väntar nog så otroligt mycket på "semestern" i vasa :)

Lite nytt har förstås hänt sen jag skrev sist..

På måndagen blev det en tur till IKEA med mamma och Emilia. Handla massa fina saker till nya lägenheten så ser såå framemot att börja fixa och inreda där :)


Igår var vi och hälsade på ett par bekanta och där blev vi bjudna på supergod jordgubbskaka och så fick jag gosa lite med deras hund!




Och så har jag förstås ätit en hel del jordgubbar, som jag tycker hör sommaren till. 
Såå goda just nu, och med lite socker på blir de ännu godare :)


..och så har jag förstås också kollat några fotbollsmatcher och tränat lite själv också :)
___________________________________________

Imorgon, tidigt på morgonen, kör jag med Emilia iväg till Åbo för att spendera dagen i Skanssi och shoppa! Behöver lite sommarkläder i hopp om att det kanske skulle bli ordentligt sommarväder snart..
På kvällen åker vi in till Åbo och kollar en fotbollsmatch före vi kör hem igen. Kommer bli en bra dag har jag på känn :)

Nu ska jag kolla ett avsnitt Orange is the new black och senare blir det kanske Alban en stund med Vickan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar