tisdag 8 januari 2013

angående nageltillbehör

Hejsan! Jag har kikat runt på din blogg och uppfattat att du beställer nageltillbehör på en finsk sida? Jag kikade in på den och vill bara fråga dig lite Saker :) - Hur mycket ligger frakten på? - Tar det lång tid att få hem sakerna? - Hur mycket står egentligen 1€ för? Tacksam för svar! :) 

Svar:
Hejsan!
Jo det stämmer att jag i höstas beställde hem nagelsaker från en finsk sida (www.mimax.fi). Tyvärr kommer jag inte ihåg vad fraktkostnaden var :( men 1€ är ca 10 svenska kronor. Du bor i Sverige och då blir det ju nog mycket dyrare att beställa från en finsk sida än en svensk.
 Då när jag beställde nageltillbehör från Mimax tog det väl runt 4-5 dagar att få hem sakerna, om jag kommer ihåg rätt. 
Nu har jag bestämt mej för att börja laga gelnaglar och vid julen beställde jag hem allt som behövs för att laga just gelnaglar. Jag beställde från www.nagelgiganten.se, där finns också liknande saker som på Mimax. Tyvärr har jag inte fått hem mitt paket ännu, men det beror nog på att det ska skickas från Sverige till Finland. 
Men frakten + moms blev för mig nu ca 250 kronor... så beställ från naglegiganten eller någon annan svensk sida så slipper du betala så mycket extra! :) 

1 kommentar: