måndag 7 januari 2013

måndag 7.1

När ska detta sluta? finns det ens något slut? ska jag gå omkring och ha ont i magen dygnet runt i hela mitt liv? 
Var tvungen att gå hem från skolan idag... som jag ofta gör, just på grund av mina magproblem. Det enda som hjälper lite är att vila. 
Förstår liksom inte vad som är fel? jo IBS, men varför finns det ingen behandling? Jag kan inte leva ett normalt liv såhär. Det jag funderar på i princip hela tiden är: vågar jag äta det här? kan jag månne ta en portion till utan att min mage börjar krångla? Ungefär så. Och så ska det väl inte vara. 
Nu, efter att ha vilat nån timme och tagit det allmänt lugnt så mår jag bättre, men imorgon börjar antagligen allting pånytt.. så som det är varje dag! Vissa dagar går förstås bättre än andra...Kanske jag har en bättre dag imoron? Man kan ju alltid hoppas.

I slutet av Januari ska jag åka till Helsingfors och träffa en "hypnotisör". Jag ska gå där några gånger och han ska försöka ta bort min stress och när stressen är borta borde mina magproblem minska, men detta hjälper såklart inte åt alla men många har det hjälpt år och jag vill ge denna behandling en chans, även om jag inte har "trott" på hypnos förut. Kanske jag gör det efter det här! 

Nåjaa, nog talat om mina problem, när det finns så mycket roligt att prata om! men det roliga i ett annat inlägg.... en annan dag.... 

Lång skoldag imorgon, får hoppas jag klarar mig igenom den utan några problem.....man kan alltid önska, eller hur? 


1 kommentar: