söndag 23 november 2014

julklappsshopping

Oj vilken bra helg jag haft. Mamma kom som sagt hit på fredagen. Idol såg vi förstås på,  på kvällen, och det gick precis som jag jag ville igen :) På lördag steg vi tidigt upp och gick på stan hela långa dagen Många julklappar inhandlades men så köpte jag också 2 saker till mig själv - nämligen en ny mysdräkt (turkos förstås) som jag bl.a. ska ha på mej i flyget till Thailand om 39 dagar (!!!) och så köpte jag en jätteskön och fin pläd som fick åka hem med mamma till Ekenäs och som kommer passa perfekt i mitt "nya" rum :) 
På lördagkväll var vi ut och äta med Malaxborna och en annan Ekenäsbo. Vi var till il Banco. Riktigt god mat och trevlig personal. 
Nu är jag ensam igen, och har nu sen mamma for suttit och lagat skolarbeten. Skönt att få det gjort idag, så får jag ta det lugnt imorgon när jag är ledig. 
Det blir en lätt skolvecka igen. Har endast 2 lektioner den här veckan (tisdag och torsdag) så på tisdag blir det nog att lura med klasskompisarna till Ollis ;) 
Snö har det kommit här i Vasa (och säkert i resten av finland också) så ska snart gå ut på en promenad i det fina vintervädret. Börjar nu få julfiilis på riktigt, och väntar så på nästa helg då det blir att fira lillajulen i Malax <3 

Fick också mamma medlurad till Sweet Vaasa under helgen ;) 
(tyvärr enda bilden jag tagit den här helgen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar