tisdag 10 mars 2015

BB cream

Andra praktikdagen har gått bra. Fick se och göra lite mer än igår, så känns riktigt bra faktiskt. Imorgon är jag ledig och likaså på fredag. Vilket betyder att jag jobbar både lördag och söndag. Kommer jobba alla helgar under den här första praktiken vilket förstås inte är så kul, men fick det inte att gå ihop med mina handledares listor på något annat sätt. Men det är ju bara 4 veckor så nog lär jag orka :) Den andra praktiken ska jag istället försöka att få ha lite mindre jobb på helgarna. 
_______________________________

Här kommer ett litet tips till er som känner er bleka och trötta i ansiktet. Själv har jag exakt det problemet just nu. Var brun och fräsch några veckor efter Thailandresan men snabbt blev jag blek igen. Nu har jag hittat en superbra BB cream som ser naturlig ut på huden. Man ser knappt att man har smink på men den ger ett matt och naturligt resultat. 

Garnier, BB cream "Pure active" (Light/clear) 8.90 €. Finns att köpa på t.ex. Anttila och
 K-citymarket

Jag är själv sån som nästan aldrig använder smink - ibland lite maskara kanske. Men på vintern då jag är så blek så brukar jag använda Lumene "Natural code"- puder för att pigga upp ansiktet lite. Men tycker aldrig jag får ett så jämnt och bra resultat med det..
BB creamen har jag fått som test med någon tidning i höstas, och nu ångrar jag ju förstås att jag inte har testat den tidigare ;)
Ett litet tips till er som är lika bleka som mig såhär under vinterhalvåret! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar