måndag 9 mars 2015

första praktikdagen

Jag vill börja med att svara på en kommentar som jag fått. Det är antagligen någon som inte gillar mig som har kommenterat, och dessutom gått bakåt ca 3 år i bloggen för att kommentera en sak som jag skrev sommaren 2012! 
Men jag vill förstås svara på den kommentaren och reda ut det här så att ingen missförstår mig fel. 
Kommentar på ett inlägg om mitt fadderbarn som jag fick sommaren 2012 men som jag på bloggen skrev om att "byta ut" mot en yngre flicka eftersom jag tyckte den här flickan var för gammal. 
Tycker det är väldigt oschysst att "dumpa" ett barn i nöd bara för att barnet är äldre..nog behöver hen också hjälp! Låter väldigt ytligt av dig.

Och förstås har jag ju en förklaring på detta. Eftersom jag då (2012) skrev det lite otydligt så ska jag nu berätta för dej hur jag menar så att du förstår mig bättre :)
Alltså, varför jag ville ha ett yngre fadderbarn var för att jag ska få träffa henne. Om jag skulle ha valt att vara fadder åt den där 8 åriga flickan så skulle jag antagligen inte hunnit åka och träffa henne före hon vill säga upp fadderskapet om vi säger så. Man är ju bara fadder åt barn via Actionaid och i tonåren eller när de blir myndiga så behöver de inte längre någon fadder. Så därför tänkte jag att det skulle vara större chans att jag skulle hinna och träffa mitt fadderbarn om jag skulle välja en lite yngre flicka istället. Där valde jag att "byta" ut Hadija mot Aisha. 
Där har du svaret, och hoppas du förstår mig bättre nu :)

________________________

Nåja, angående första praktikdagen... Den var väl helt okej. Har nog inte gjort så hemskt mycket den här första dagen. Men nog blir det väl helt bra bara det går några dagar och att man kommer in i rutinerna :)
Nu ikväll blir det simning och sen och sova så att jag orkar på morgontur imorgon igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar